מהן הזכויות האישה ההרה במקום עבודה?

הרבה נשים לא מכירות את הזכויות שלהן במקום העבודה. אם את גם עובדת ואת גם בהיריון, על אחת כמה וכמה כדאי שתדעי מהן הזכויות שלך. זה מתחיל מיציאה לבדיקת היריון במהלך יום עבודה, ממשיך בשמירה על היקף המשרה שלך וזה מגיע עד לאיסור שאסור לפטר אותך.

אז היום אתן תגלו מהן הזכויות האישה ההרה במקום עבודה? כדאי לכן להמשיך לקרוא.

מתי אסור לגרום לפיטורי אישה בהיריון?

אסור לגרום למצב של פיטורי עובדת בהיריון במידה והיא עובדת באותו מקום יותר מחצי שנה. הבעיה מתחילה לצוץ רק כאשר זו עובדת שנמצאת במקום העבודה שלה פחות מחצי שנה. במצב כזה, המעביד רשאי לפטר אותה בכל שלב כמו כל עובד רגיל כל עוד הוא מוכיח שלפיטורים אין שום קשר להיריון.

אך הפיטורים לא עוצרים בלידה. גם 60 יום לאחר הלידה אסור למעביד לפטר את האישה. למשך 60 הימים האלו, על המעביד לצרף את התקופה של ההודעה המוקדמת שהוא צריך להודיע לה בהתאם לחוק. כאשר עובדת רוצה להתפטר לאחר שילדה בשביל לטפל בילד שלה או רוצה למצוא עבודה עם שעות יותר נוחות, כל עוד המעסיק לא רוצה לתת להמשיך לעבוד אצלו, האישה יכולה להתפטר עד תשעה חודשים אחרי הלידה ולקבל את הפיצויים של הפיטורים כאילו היא פוטרה.

זכויות האישה ההרה במקום העבודה

מתי את צריכה להודיע למעביד שאת בהיריון?

נכנסת להיריון? מזל טוב!! עכשיו הגיע הזמן להודיע למעביד. אבל חכי רגע. יש לך עד החודש החמישי להיריון להודיע לו. אין לך מה למהר.

יש מקרים כמו חשיפה לחומרים שיכולים להזיק לעובדת או לעובר שלה או במקרים של קרבה למקור חם שיכול להעלות את חום הגוף של העובדת מעל ל-38.5 מעלות במשך 4 שעות רצופות, אז העובדת חייבת להודיע למעסיק שהיא בהיריון עד עשרה ימים בלבד מהרגע שנודע לה שהיא בהיריון, והיא צריכה לצרף אישור רפואי שהיא אכן בהיריון.

מתי את יכולה להיעדר מהעבודה בעקבות בדיקות של מהלך ההיריון?

אם אתן צריכות להיעדר מיום עבודה או מכמה שעות בשביל לעבור בדיקות של מהלך ההיריון אתן בהחלט יכולות לעשות זאת. אתן זכאיות לקבל מהמעסיק שלכם שכר עבודה מלא בעבור כל אחת מן השעות של היעדרות בדיקות רפואיות שגרתיות להיריון.

ההיעדרות הזו לא תרד לכם מימי המחלה או מהחופשה שצברתן. עובדת בהיריון ששעות העבודה שלה הם שבוע עבודה מלא, מעל ארבע שעות ביום תהיה זכאית ל-40 שעות של היעדרות, עובדת אשר עובדת פחות מארבע שעות ביום תהיה זכאית ל-20 שעות של היעדרות. הכל בתנאי שהעובדת עובדת לפי מה שנהוג במקום העבודה שלה. אם מקום העבודה עובד שישה ימים בשבוע והעובדת מגיעה רק לחמישה ימים מתוכם, היא לא תהיה זכאית.