facebook image

פיטורים במהלך תקופת מחלה: מתי זה חוקי?

חקיקה והגנות

לפי סעיף 4א של חוק דמי מחלה, מעסיקים אסורים מלפטר עובדים שנמצאים בחופשת מחלה ומקבלים דמי מחלה. החוק מבקש להבטיח שעובדים לא יאבדו את מקום עבודתם דווקא כאשר הם חלשים וזקוקים לתמיכה. עם זאת, ישנם מקרים בהם פיטורים בזמן מחלה נחשבים לחוקיים, כגון כאשר המעסיק נתן הודעה מוקדמת על הפיטורים לפני שהעובד חלה, או כאשר העסק נסגר או פשט רגל.

מקרים חוקיים לפיטורים במהלך מחלה

  1. הודעה מראש: אם המעסיק הודיע לעובד על פיטוריו לפני שהתחילה תקופת המחלה, הפיטורים יכולים להתבצע חוקית.
  2. סגירת העסק: במקרה של פשיטת רגל, סגירה, או פירוק של החברה במהלך התקופה בה העובד חולה, הפיטורים נחשבים לתקינים.
פיטורים במהלך תקופת מחלה: מתי זה חוקי?

תיקונים ומימוש זכויות

עובדים פוטרים במהלך תקופת מחלה יכולים לקבל את דמי המחלה לתקופה שבה היו זכאים להם, לפי מספר ימי המחלה המגיעים להם. יתרה מכך, הפיטורים יחולו רק לאחר שהעובד ישלים את כל ימי המחלה שלו בתשלום. לדוגמא, אם לעובד נשארו עוד 10 ימי מחלה, הוא ימשיך לקבל את שכרו לאותה תקופה, והפיטורים יתחילו רק לאחר מכן.

פיטורים ושימוע

חוק דמי מחלה מאפשר גם לזמן עובד לשימוע עוד במהלך חופשת המחלה, אבל יש לה

תחשב במצבו של העובד. אם העובד אינו יכול להשתתף בשימוע עקב מצבו הרפואי, כמו אשפוז, המעסיק צריך להיות גמיש ולהתאים את השימוע למצבו של העובד. הזמנה לשימוע במקרים כאלו צריכה להתבצע ברוח תום לב ולא להיות אמצעי להקל על הפיטורים.

מסקנה

פיטורים במהלך מחלה הם נושא מורכב שדורש התייחסות רגישה והבנה של החוק והזכויות המעניקה. עובדים ומעסיקים כאחד צריכים להיות מודעים לחוקים ולזכויות המגינות על עובדים בתקופת מחלה ולדעת לפעול בהתאם להם כדי למנוע עוולות ולשמור על הגינות במקום העבודה.

0 / 5. 0

שיתוף:
דילוג לתוכן